چگونه کم هزینه سفر کنیم؟

اگر قصد برنامه‌ریزی یک سفر جدید را دارید و به هر علتی ترجیح می‌دهید که سفر شما با هزینه کمی همراه باشد، راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به خرید بلیط اتوبوس، به جای بلیط قطار و هواپیما اشاره کرد. همین‌طور سفر با خودروی شخصی درصورتی‌که مسیر آن قدرها دور نباشد، یک گزینه مناسب برای کاهش هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل تا رسیدن به مقصد، در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می‌توان کم هزینه و با بودجه کمتری، یک سفر را ترتیب داد.

راهکارهای کاهش هزینه‌های سفر

در اینجا به چند راهکار موثر در کاهش هزینه‌های سفر، اشاره خواهیم کرد:

برای سفر خود از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه‌ریزی کردن از قبل برای سفر، این امکان را به شما می‌دهد که همه چیز را با نرخ پایین‌تری رزرو یا خریداری کنید. به‌طور مثال شما فرصت دارید تا برای رزرو کردن اتاق در هتل، منتظر یک تخفیف مناسب باشید. به‌علاوه با نزدیک‌تر شدن تاریخ سفر، ممکن است قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و موجب بالا رفتن هزینه‌های شما شوند. این یک راهکار ساده است که در نهایت به شما کمک می‌کند تا با بودجه کمتری، همان سفر مشابه را تجربه کنید.

در تاریخ سفر خود انعطاف پذیر باشید

اگر تاریخ سفر شما انعطاف‌پذیر باشد، می‌توانید زمان مسافرت خود را به فصولی از سال موکول کنید که مسافر کمتری وجود دارد. فصول کم پیک سفر یا فصلی که به کلی قیمت‌ها پایین‌تر است، هزینه‌های سفر را در تمامی ابعاد آن، کاهش می‌دهد. به‌طور مثال اگر به دنبال خرید بلیط پرواز تبریز استانبول هستید، این امکان وجود دارد که به دنبال فصل کم پیک سفر باشید و خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول را با هزینه کمتری انجام دهید.

 

چگونه کم هزینه سفر کنیم؟

وسیله نقلیه را ارزان قیمت، انتخاب کنید

یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه‌های سفر، انتخاب یک وسیله نقلیه ارزان‌قیمت است. به‌طور مثال به جای آن که بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را خریداری کنید، به سراغ خرید بلیط اتوبوس بروید. به این ترتیب هزینه‌های رفت‌وآمد شما به سفر، به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد و این یک راهکار عالی برای کم کردن بودجه مورد نیاز سفر است.
به‌ویژه این موضوع در سفرهای داخلی، کاربرد زیادی دارد. البته گاهی اوقات به جای خرید بلیط هواپیما خارجی نیز می‌توان از راهکارهای دیگر چون سفر با اتوبوس استفاده کرد. به‌طور مثال اگر مقصد شما یکی از کشورهای نزدیک و همسایه باشد، این امکان وجود خواهد داشت.

میزان و تعداد بار رستوران گردی را کاهش دهید

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، مدیریت خوردوخوراک در سفر است. به واقع با کاهش میزان رستوران گردی در مقصد گردشگری خود، می‌توانید هزینه‌های سفر را کاهش دهید. اما اگر بلیط پرواز استانبول به تبریز در دست شما است، قطعاً نباید فرصت شکم‌گردی در استانبول را از دست بدهید.

گروهی سفر کردن را تجربه کنید

گروهی سفر کردن یک راه‌حل عالی برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند به هر ترتیبی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند. البته این بخش از کاهش هزینه، مربوط به خرید بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما نخواهد شد، زیرا به هر ترتیب هر نفر به ازای صندلی که اشغال می‌کند، باید هزینه بلیط مربوط به آن را بپردازد. اما در بحث کرایه محل اقامت، می‌توان با سفر گروهی، هزینه‌های سفر را به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

سبُک سفر کنید

نحوه بسته‌بندی چمدان‌های خود را تغییر داده و تا حد امکان، سبک‌تر سفر کنید. در خطوط هوایی و حتی در سفرهای ریلی و اتوبوسی، قوانینی برای میزان مجاز حمل بار وجود دارد و درصورتی‌که شما بخواهید بیش از این میزان تعیین شده، بار با خود حمل کنید، باید مبلغ جریمه اضافه بار را پرداخت کنید. با این حساب سبک کردن بار در سفر، به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد. به ویژه اگر سفر خود را با هواپیما برنامه‌ریزی کرده باشید.

 

چگونه کم هزینه سفر کنیم؟

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

این مورد، به پس از رسیدن به شهر مقصد در سفر، مربوط می‌شود. درصورتی‌که به جای تاکسی، از وسایل حمل‌ونقل عمومی در رفت‌وآمدهای خود استفاده کنید، هزینه‌های شما به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. به‌ویژه اگر مقصد شما یک سفر خارجی است، به احتمال زیاد با رقم زیادی برای استفاده از تاکسی در رفت‌وآمدها، روبه‌رو خواهید بود.

درباره جاذبه‌های رایگان گردشگری در مقصد خود، تحقیق کنید

در خصوص جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی رایگان مقصد سفر خود، تحقیق کرده و فهرستی از جاهایی که امکان بازدید بدون هزینه را دارند، فراهم کنید. اگر مقصد سفر شما، شهری مانند استانبول باشد، دیدنی‌ها و مکان‌های تفریحی بسیار زیادی بدون پرداخت هزینه وجود دارد. به این ترتیب، به دنبال جاذبه‌های رایگان یا کم هزینه، موزه‌ها، پارک‌ها، بناهای تاریخی و… باشید. بسیاری از شهرها، تورهای پیاده‌روی رایگان ارائه کرده یا روزهای تخفیفی برای جاذبه‌های گردشگری محبوب خود دارند.

سفر با اسنپ تریپ، ارزان و مقرون به صرفه

یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی برای کاهش هزینه‌های سفر، کمک گرفتن از اسنپ تریپ است. در اسنپ تریپ، می‌توانید خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما را بسیار مقرون‌به‌صرفه و با تخفیف‌های دوره‌ای انجام دهید. همین طور در رزرو هتل برای محل اقامت خود، تضمین بهترین قیمت از سوی اسنپ تریپ داده شده است. به این ترتیب شما فرصت آن را دارید که در هزینه‌های سفر خود، بهترین مدیریت را داشته و تاجایی‌که ممکن است با بودجه کمتری یک سفر عالی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *